Antalya Valiliği Havalimani Mülki Idare Amirliği

 

Sıkça Sorulan Sorular


S: Terminaller 24 saat açık mıdır?
Y: Terminallerimiz iç ve dış hat ayırımı olmaksızın 24 saat yolcularımıza hizmet vermektedir.

S: Uçuşumun hangi terminalden gerçekleşeceğini nereden öğrenebilirim?

Y: Biletinizi aldığınız firmadan öğrenebileceğiniz gibi uçağınızın hizmet alacağı terminali buradan öğrenebilirsiniz.

S: Terminallerinizde bagaj sarma hizmeti var mı?Ücretli mi?
Y: Havalimanı terminallerimizde, terminal işletmeleri tarafından ücretli olarak 24 saat bagaj sarma hizmeti verilmektedir.

S: Uçuşum için ne zaman check-in yaptırmalıyım?

Y: İç hatlar uçuşlarınızda genellikle kalkış saatinden 2 saat önce havalimanına gelerek check-in işlemlerine başlamanız önerilir. Uluslararası uçuşlar için bu süre uçak kalkış saatinden 2,5 saat önce başlar ve kalkışa 30 dakika kala biter.  

Check-in İşlemleri

Terminallerimizdeki Check-in kontuarları üzerindeki elektronik bilgi ekranlarına bakarak, kendi uçuşunuz için check-in yaptırmanız gereken kontuarın hangisi olduğunu kolayca bulabilirsiniz. Bu ekranlarda, seyahat edeceğiniz havayolu, uçuş numarası ve kalkış saatleri gösterilir. Bu ayrıntıları tam olarak bilmiyorsanız, biletinize bakabilir ya da bilet aldığınız firmanın havalimanımızda bulunan ofisine danışabilirsiniz.
İç Hatlar terminalinde Check-in yaptırmak için, uçuş biletine ve geçerli bir kimliğe, Dış Hatlar terminallerinde ise geçerli bir pasaporta ihtiyacınız olacaktır. Dış Hatlar terminallerinde milliyetinize ve gideceğiniz ülkeye bağlı olarak vizeye de ihtiyaç duyabilirsiniz.
Check-in kontuarında, size üzerinde gidiş kapı numarası ve koltuk rezervasyon numarası bulunan bir biniş kartı(boarding card) verilir. Ayrıca, bagajınıza ait bir bagaj etiketi kuponu da verilecektir.

S: Dış Hatlar terminallerinden yurt dışına gidiş için vizeye ihtiyacım var mı?

Y:Türk Vatandaşlarına diğer ülkelerin uyguladıkları vize rejimleri ile Ülkemize giriş yapacak yabancılara uygulanan vize rejimini ayrıntılı bir şekilde gösteren tablomuz “Duyurular bölümünde yayınlanmaktadır. Lütfen ziyaret ediniz.

S: El bagajlarındaki sıvı kısıtlaması uygulamaları ile ilgili bilgi alabilir miyim?

Y: 20 Nisan 2009 tarihinden itibaren Avrupa’nın birçok havalimanında olduğu gibi Ülkemiz havalimanlarında da, kabinde bulundurulacak el bagajlarındaki tüm sıvılar, jeller, aerosoller, vb. maddelerin kısıtlanması ile ilgili yeni düzenlemeye geçilmiştir.

Ayrıntılı bilgi için lütfen “Duyurular bölümümüzü ziyaret ediniz.

S: Kimler çıkış harcı ödemekle yükümlüdür?
Y: Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığının 060113 sayılı yazısında;
23.03.2007 tarih ve 26471 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 5597 sayılı "Yurt Dışına Çıkış Harcı Hakkında Kanun ile Çeşitli Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun'un" 1.maddesinin birinci fıkrasında "Türkiye Cumhuriyeti Pasaportu ile yurt dışına çıkış yapanlardan çıkış başına 15 YTL. harç alınır" hükmüne yer verilmiş, izleyen fıkralar da ise yurt dışına çıkış harcı konusunda yeni düzenlemeler yapılmış ve muafiyetler;

Yurt dışında oturma izni bulunanlara ilişkin muafiyetin uygulanmasında, yurt dışında oturma izni bulunanların mevcut Türk Pasaportlarında "İşçidir", "İşçi Ailesidir","İşçi Çocuğudur" şeklinde kaşelerin yurt dışında oturma izni bulunduğunun tevsiki sayılmasına, bu türden bir kaşe bulunmayanlar için ise geçiş süreci öngörülerek 01.01.2008 tarihinden itibaren pasaportlarına "Süresiz/........tarihleri arasında yurt dışında oturma ve/veya çalışma izni bulunmaktadır." Şeklinde ilgili konsolosluklarca basılan kaşe bulunması halinde başkaca kanıtlayıcı bir belge aranmadan muafiyet uygulamasına ve böylece tevsik konusunda uygulamada yaşanan sıkıntıların bu standart uygulama ile sonlandırılacağı yönünde Dışişleri Bakanlığı ile görüş birliğine varıldığı ve uygulamanın Dışişleri Bakanlığı aracılığıyla dış temsilciliklere duyurulduğu bildirimiştir.
Ayrıca mevcut pasaportlarında "İşçidir","İşçi Ailesidir","İşçi Çocuğudur" kaşesi bulunanların, oturma ve/veya çalışma izinleri devam ettiği müddetçe söz konusu kaşeler geçerli olacağından bu kaşelerin yenilenmelerine gerek bulunmadığı, mevcut pasaportlarında söz konusu kaşe bulunmayanların ise, muafiyetin tevsiki amacıyla öteden beri sunulan oturma ve çalışma izin belgelerinin 01.01.2008 tarihine kadar kabul edilmesi gerekmektedir.
Yurt dışına çıkış harcına ilişkin herhangi bir muafiyetin söz konusu olmadığı, resmi görevle yurt dışında görevlendirilen kamu görevlilerinin harç muafiyetinden yararlanmaları mümkün olmamakta, bu şekilde resmi görevlendirilmelere ilişkin ödenecek olan yurt dışına çıkış harcının, ilgili kurumlarınca Bütçe Kanununa ekli (E) Cetvelinin 18'nci maddesine göre ilgili idare bütçesinden karşılanmasının mümkün olduğu,
Öte yandan, çifte pasaportlu vatandaşlarımızın uyruğunda bulundukları yabancı ülke pasaportlarını kullanarak yurt dışına çıkmalarında harç mükellefiyeti bulunmadığından yurt dışına çıkış harcı ödemelerinin söz konusu olmadığı ifade edilmiştir.

S: Yurt dışına çıkış harcını nereye yatırabilirim? Havalimanında yatırabileceğim bir yer var mı?

Y: Harç, şehir merkezlerinde vergi daireleri ve yetkili banka şubelerine yatırılabilir. Ayrıca çıkış harcınızı, terminallerimizde bulunan ve 7/24 açık olan Banka şubelerine de yatırılabilirsiniz.

S: Yurt dışına çıkışlarda, kaç kilo bagaj hakkım bulunmaktadır?

Y: Her havayolu şirketinin konu ile ilgili farklı uygulamaları bulunmaktadır. Konuyu, bilet aldığınız havayolu şirketi ile görüşmeniz halinde alacağınız bilgiler, en sağlıklı bilgiler olacaktır.

S: Ülkenizden ziynet, halı, deri vb. bir ürün aldım. Vergi iadesi ile ilgili işlemleri havalimanında bildirebileceğim bir yer mevcut mudur?
Y: Dış Hatlar Terminalleri check-in salonlarında bulunan Tax Free ofislerine vergi iadesi işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.

S: Talep edildiği takdirde özel durumu olan (fiziksel, görme ve işitme engelli, yaşlı, lisan problemi olan, genç yolculara) yolculara hizmet veriliyor mu?

Y: Yolcularımıza, check-in işlemi esnasında talep edilmesi halinde, yetkili yer hizmeti firması tarafından, uçağa biniş ve uçaktaninişte refakat hizmeti verilmektedir.

S: Uçaktan inerken / uçağa binerken kullanabileceğim bir tekerlekli sandalye bulmam mümkün mü?
 
Y:
Geliş için;
Havayolu veya tur operatörü, yolcunun ihtiyaç duyabileceği yardım türü hakkında önceden bilgilendirilmelidir. Yolcunun tekerlekli sandalyesi yoksa, havayolu şirketi  sandalye temininde bulunacaktır. Havalimanı yer hizmetleri personeli, istek üzerine, uçakta yolculara yardımda bulunabilir. Yine istek üzerine, yolcular doğrudan uçaktan alınarak, Geliş salonuna geçişleri sağlanır.  Özel durumu olan yolcular, dış hatlar terminallerinde pasaport kontrolünden geçişte önceliğe sahiptirler. Burada onlar için özel bir kabin bulunur. Ayrıca dış hatlar terminallerinde, bagaj teslim alma alanına çıkan özel bir asansör mevcuttur. Yolculara eşlik eden görevliler, bagajları teslim almada da yardımcı olurlar. Geliş işlemlerinin tamamlanmasının ardından, yolcu karşılama bankolarına kadar bu yolculara eşlik edilir.  

Gidiş için;
Yolcunun kendi tekerlekli sandalyesi yoksa, tur operatörü bir sandalye temin edebilir. Tek başına seyahat etmekte olan yolcular ise, danışma masasından tekerlekli sandalye temin edebilirler.  İhtiyaç halinde, uçağa kadar yolculara eşlik edilir. Özel durumu olan yolcular, check-in kontuarında önceliğe sahiptirler ve dış hatlar terminallerinde öncelikli olarak pasaport kontrolünden geçerler.

S: Dış Hatlar terminallerinden yurt dışına gidiş için vizeye ihtiyacım var mı?
Y:Türk Vatandaşlarına diğer ülkelerin uyguladıkları vize rejimleri ile Ülkemize giriş yapacak yabancılara uygulanan vize rejimini ayrıntılı bir şekilde gösteren tablomuz “Duyurular” bölümünde yayınlanmaktadır. Lütfen ziyaret ediniz.

S: Kayıp ve Buluntu Ofisi ile nasıl temas kurabilirim?
Y:
  1. Dış Hatlar Terminali için;

Tel:          0242 330 36 00
Faks:        0242 310 02 34

Yer hizmeti veren firmaların(Çelebi-Havaş) kayıp ve buluntu ofisleri, bagajı zarar gören veya bagajını kaybeden yolculara 24 saat hizmet vermektedir.Bu hizmeti veren iki firmanın da ofisleri, 1.Dış Hatlar terminali Geliş salonunda bulunmaktadır.

Bunun yanında yine 1.Dış Hatlar terminali Geliş salonunda bulunan Türk Havayolları Kayıp ve Buluntu Ofisi, yalnızca THY yolcularının kayıp bagajlarını takip etmektedir.Ofis 16.30-02.00 saatleri arasında hizmet vermekte olup, ayrıca kayıp bagajlar, THY web sitesinden de takip edilebilmektedir.
2. Dış Hatlar Terminali için;
Tel:          0242 3105500   
Faks:        0242 3105601
Yer hizmeti veren firmaların(Çelebi-Havaş) kayıp ve buluntu ofisleri, bagajı zarar gören veya bagajını kaybeden yolculara 24 saat hizmet vermektedir.Bu hizmeti veren iki firmanın da ofisleri, 2.Dış Hatlar terminali Geliş salonunda bulunmaktadır
İç Hatlar Terminali için;
Tel:          0242 330 36 00
Faks:        0242 310 02 34
Yer hizmeti veren firmaların(Çelebi-Havaş) kayıp ve buluntu ofisleri, bagajı zarar gören veya bagajını kaybeden yolculara 24 saat hizmet vermektedir. Bu hizmeti veren iki firmanın da ofisleri, İç hatlar terminali Geliş salonunda bulunmaktadır.
Bunun yanında yine İç hatlar Terminali Geliş salonunda bulunan Türk Havayolları Kayıp ve Buluntu Ofisi, yalnızca THY yolcularının kayıp bagajlarını takip etmektedir. Ofis 16.30–02.00 saatleri arasında hizmet vermekte olup, ayrıca kayıp bagajlar, THY web sitesinden de takip edilebilmektedir.

S: Havalimanındaki otopark hizmeti hakkında  bilgi alabilir miyim?

Y: Havalimanımızda otopark hizmeti Dışhatlar Terminallerimizde Ücretli, İçhatlar terminalimizde ilk 15 ücretsiz daha sonrası ücretlidir.

S: Yurtdışına evcil hayvan çıkarmak istiyorum; prosedür nedir?
Y: Aşı Karnesinin olması (Aşıları tamamlanmış olacak )

* Havayolu şirketi tarafından taşınmasının kabul edilmesi,

* Taşımaya uygun bir taşıma kutusu ile gelinmesi gerekiyor.
İngiltere canlı hayvan kabul etmemekte birlikte bilet almış olduğunuz firma, havayolu yetkiliniz veya yer hizmetleri firmalarından bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

S: Havalimanında CIP hizmeti var mı?

Y: Havalimanımızda uluslar arası uçuşlar için C.I.P.hizmeti verilmektedir.
Tel:           0242 330 36 00
Faks:         0242 310 02 34

S: Havalimanında nerede sigara içebilirim?

Y: 19 Mayıs 2008 tarihi itibari ile havalimanımız terminalleri içerisinde tütün ve tütün mamulleri tüketme yasağı uygulanmaya başlamıştır. Bu nedenle terminal binaları içerisinde sigara içilebilecek özel
bölümler bulunmamaktadır. Sadece terminal binaları dışında sigara içmek için tahsis edilmiş bölgelerde sigara içilebilmektedir.

S: Havalimanında PTT mevcut mudur? Western Union Para gönderme servisi var mıdır?

Y:Terminallerimizde PTT şubesi Pazar günleri hariç 08:30-16:30 saatlerinde hizmet vermektedir. Western Union para gönderme servisi bulunmaktadır.

S: Tuvaletler ücretsiz mi? Duş var mı? Kuaför bulunur mu?
Y: Havalimanımız terminallerinin tamamında tuvaletler ücretsizdir. Duş ve kuaför hizmeti verilmemektedir.

S: Dutyfree’ den ne kadar alışveriş yapabilirim?

Y:

 

A) TÜKETİM MADDELERİ

 

a) TÜTÜN VE TÜTÜN ÜRÜNLERİ

 

1- Sigaralar

400 adet

 

2- Sigarillolar (her biri 3 gr.dan ağır olmayan purolar)

100 adet

 

3- Puro

50 adet

 

4- Kıyılmış tütün (200 yaprak sigara kağıdı ile)

250 gr.

 

5- Pipo tütünü

250 gr.

 

b) ALKOLLÜ ÜRÜNLER

 

1- Alkol derecesi % 22’yi geçen alkol ve alkollü içkiler

1 lt.

 

2- Alkol derecesi % 22’yi geçmeyen alkol ve alkollü içkiler

2 lt.

c) KOZMETİK ÜRÜNLER
En fazla 120 ml.lik şişeler içinde beş adet kolonya, lavanta, parfüm, esans veya losyon

ç) GIDA ÜRÜNLERİ

1- Çay

1 kg.

2- Çözülebilir hazır kahve

1 kg.

3- Kahve

1 kg.

4- Çikolata

1 kg.

5- Şekerden mamul yiyecek

1 kg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S: Terminal binaların da internete bağlanma imkânı var mı?
Y:Terminal binalarımız kablosuz internet hizmeti verilmektedir. 

S: Havalimanında yiyecek-içecek hizmeti veren yerler var mıdır?

Y: Terminallerimizde gelen yolcu ve giden yolcuların hizmet alabileceği restaurant ve cafe’ler mevcuttur.

S: Vizem bitti ama hala çıkış yapmadım. Havalimanında yetkili kiminle görüşebilirim?

Y: Bu konu ile ilgili bütün sorularınız için 310 55 00 no’lu telefondan, 7660 dâhili numarasını tuşlayarak, Havalimanı Emniyet Şube Müdürlüğü Pasaport Kontrol Büro Amirliği’nden detaylı bilgi alabilirsiniz.

S: Terminallerinizde bagaj arabaları ücretli midir? Kullandıktan sonra ücreti geri alabiliyor muyuz?

Y: Bagaj arabası kullanımı Dışhatlar Terminallerimizde ve İçhat Terminalimizde Bagaj arabaları kullanımı ücretsizdir.

S: Bir uçağın inip inmediğini nasıl anlarım?

Y: Havalimanındaysanız, Geliş alanlarındaki uçuş bilgileri ekranlarımıza bakabilir, doğrudan havayolu şirketini arayabilir veya havalimanı terminallerinin web sayfalarını kullanabilirsiniz.
www.icfairports.com


S: Havalimanında adli nitelikteki bir olayı nereye bildirebilirim?

Y: Havalimanı sınırları içerisinde meydana gelen tüm adli olaylarla ilgili her türlü soruşturmadan Havalimanı Emniyet Şube Müdürlüğü ekipleri görevlidir. En yakınınızda bulunan güvenlik görevlisine talebinizi iletebileceğiniz gibi Havalimanı Emniyet Şube Müdürlüğü santraline ait 0 505 318 07 06 numaralı telefonu arayabilir ya da Havalimanımızda bulunan Emniyet Şube Müdürlüğü’ne müracaat edebilirsiniz.

S: Taşıma ruhsatlı silahım veya av tüfeğim ile nasıl yolculuk edebilirim?

Y:
Yolcu Uğurlayıcılar İçin;
Kimsenin silahlı olarak terminale girişine müsaade edilmez. Ruhsatlı silahı olan uğurlayıcıların silahları, kontrol noktasının olduğu yerde, gerekli kontroller polis tarafından yapıldıktan sonra, kendisine çıkışta teslim edilmek üzere, deftere kaydedilerek, muhafaza altına alınır.

Yolcular İçin;

Antalya Havalimanı Dış Hatlar terminallerinden yolculuk yapacak kişilerin, silah taşımasına müsaade edilmemektedir.
Yalnızca KKTC’ne giden ve görevleri gereği (asker, polis vb.) silah taşımak zorunda olan, silahla ilgili gerekli taşıma/bulundurma ruhsatı ve dokümanı olan yolcu varsa silah teslim alma ve silah teslim etme işlemlerinde aşağıdaki işlemler takip edilir. Yolcuların silahları kesinlikle uçak kabinlerinde taşınmaz.
Uçuş öncesinde havalimanı terminaline gelen yolcu, ruhsatlı silahını güvenlik kontrol noktasında, varış noktasındaki “silah teslim etme” yerinde geri almak üzere, polise silahını bildirerek teslim eder.
Polis tarafından gerekli evrakların tamamı kontrol edilir, ‘Silah Teslim Tutanağı’ doldurularak silah, şarjör ve fişekler tutanakla teslim alınır. Fişekler ayrı poşete konularak silah ile birlikte, açıldığında belli olan ve mukavemete sahip kâğıt, plastik veya kutu benzeri kilitli bir muhafazaya yerleştirilir ve polis tarafından uçağa teslim edilir.
Yolcu düzenlenen tutanaktaki bilgilerin doğruluğundan, tutanağa imzasını atmak suretiyle, bizzat sorumlu olacaktır. Müsaadeli taşınan silahların, varış yerinde “silah teslim etme” masasına intikali ve sahiplerine geri verilmesi sürecinde, silahın alınışı esnasındaki işlemler aynen uygulanır.

 

S: Havalimanına getirilmesi veya havalimanında bulundurulması yasaklı maddeler nelerdir?
Y: Yolcuların, aşağıdaki maddeleri, uçak kabinine veya arındırılmış salonlara götürmelerine izin verilmez:

S: Güvenlikle ilgili irtibat kurabileceğim telefonlar nelerdir?
Y: Güvenlikle ilgili konularda Havalimanı Emniyet Şube Müdürlüğü’nün 0(242) 330 36 00 – 1450(dahili) ve 0505 318 07 06(santral) numaralı telefonlarından 24 saat bilgi ve yardım alabilirsiniz.

S:
Afrika ülkelerine seyahatim olacak.Gideceğim yerlerdeki sağlık riskleri konusunda Havalimanında yardım alabileceğim bir birim var mı?
Y: Havalimanımızda Sağlık Bakanlığı Hudut ve Sahiller Genel Müdürlüğüne bağlı Seyahat Sağlığı Merkezi  bulunmaktadır. Bu merkeze telefonla danışıp randevu alabilir veya bizzat gelebilirsiniz. Aynı zamanda Seyahat Sağlığı Danışma Hattını da arayarak bilgi alabilirsiniz.
Tel:(+90)(0242)3303099 Antalya Havalimanı Sağlık Denetleme Merkezi-Seyahat Sağlığı Merkezi
     (+90)(0212)4447734 Seyahat Sağlığı Danışma Hattı

Web:www.hssgm.gov.tr/seyahat/seyahatsagligi.aspx

Antalya ValiliğiDHMİİl Emniyet Müdürlüğüİl Jandarma Komutanlığı
Antalya Valiliği Havalimanı Mülki İdare Amirliği
Tel :
+90 242 330 30 98 Fax: +90 242 330 39 17
E-posta : info@antalyahavalimani.gov.tr
 Türkçe   English  Deutch